Categories

Facebook-applikasjoner

VF Tech har laget flere av Norges mest vellykkede virale facebook-applikasjoner som Weekfriend for Norwegian og Festivalpartner for Billettservice. Kan det gjøres gjennom facebook sitt API så vet vi hvordan det gjøres og vi er ikke helt håpløse på å tenke ut ideer som kan fungere heller.

Med vår erfaring fra å bygge virale-applikasjoner kan du være trygg på at den applikasjonen vi lager oppnår suksess. Vi vet hva som fungerer, og hvilken type applikasjoner gjør det godt på Facebook.

Weekfriend for Norwegian

Facebook-app for Norwegian som foreslo hvem av dine venner du bør dra på storbyferie med. Testen oppnådde viralkoeffisient på over 1 og ble gjennomført av over 500 000 brukere. Løsningen ble også lansert i Sverige, Finland, Tyskland, England og Polen.

Friluftlivets år 2015 – Quiz om om allemannsretten

Quiz publisert som app på Facebook for Friluftslivets år 2015, den nasjonale markeringen av norsk friluftsliv. Løsningen ga gode tall i antall gjennomførte quizer og delinger på Facebook.

Se løsningen her: https://frifo2.vfapp.no

Felleskjøpets Kjøkkenhagequiz

Quiz publisert som app på Facebook. Innholdet (spørsmål, alternativer og hint (tekst, bilder og video) var knyttet opp mot “Norges Hagemester” på TV2. Løsningen leverte meget gode konverteringsrater, både i form av deltakere og antall nye abonnenter til nyhetsbrev.

Se løsningen her: https://fk.vfapp.no

Festivalpartner

Vennetest hvor man kunne finne hvem blant sine venner på Facebook man burde gå på festival sammen med. Løsningen ble bygget på egenutviklet appmotor. Appen gikk viralt og ga mange tusen likes og delinger – alt på 10 dager, uten støtte fra betalt media.

Rosa Sløyfe

Facebook app som løste to oppgaver: Man kunne donere et beløp til aksjonen og sette en Rosa sløyfe på profilbildet sitt. Løsningen ble utviklet fra scratch og resulterte i over 14 000 Rosa sløyfer solgt via Facebook.